6/27/2013

čo sa dialo na začiatku & Old Town Albuquerque

Albuquerque

Prvé dni sú vraj vždy najťažšie, ale aj tak je to tu fajn :). Akurát mám chuť spať každý deň už o 6, chýbajú mi milovaní slovenskí ľudia a moja izba.

Čo mi však každý deň berie dych je tá prekrásna príroda naokolo. Hory sú hneď pri meste, nádherný pohľad. Akurát je tu veľmi sucho, lebo hory zastavia všetok dážď, na ich druhej strane sú zelené lesy a tráva.


Bývam u Gieslerovcov, všetci sú veľmi veľmi milí. Okrem manželky Heather má Aaron tri deti, najstarší chlapec sa volá Grant, Bethany je moja spolubývajúca, počúva Beatles a je veľmi múdra. Najmladší je Owen, zlatunký ukecaný chlapček :).



tu teraz bývam :)
Bethany, moja spolubývajúca :)

Owen :)


Prvé dni som strávila v kancelárii v Grace Church, robila som zborovú databázu. Spoznala som veľmi veľa ľudí, všetci sú otvorení a priateľskí. V utorok sme mali stretnutie tímu, prvýkrát som stretla Marthu, skvelú hudobníčku, s ktorou budem tráviť veľa času. Poobede ma Aaron a Owen vzali so sebou do parku, kde mal Owen tréning amerického futbalu, super som si oddýchla a len tak ticho som absorbovala všetko naokolo. S Bethany sme sa vybláznili na trampolíne a večer sme mali movie night, spolu s deckami sme si pozreli Mocný vládca Oz a cítila som sa ako jedna z nich. Veľmi som si ich obľúbila.

V stredu na obed som si šla zahrať volejbal so ženami a dievčatami z Grace Church. Zoznámila som sa so Shelbie a Kiana, dvoma zlatými babami. Neskôr za mnou prišla Whitney, dievča z Texasu, ktoré je tu podobne ako ja na internship, a zavolala ma večer do Dion's. Dion's je pizzeria, veľmi typická pre Albuquerque. Tešila som sa, lebo malo ísť viac mladých a ja som doteraz ešte skoro nikoho nepoznala.

Prišla za mnou Martha a vzala ma do svojej kancelárie, plnej CDčiek a hudobných nástrojov od výmyslu sveta. Opýtala sa ma, aké piesne poznám a potom sme spolu, s doprovodom jej gitary, začali spievať How Great Is Our God. Tento moment si budem pamätať ešte veľmi dlho. Jazyková bariéra bola zrazu preč a hovorila za nás len hudba. Jej alt a môj soprán krásne ladili, usmiali sme sa na seba a obe sme vedeli, že toto je náš spoločný jazyk.

V to poobedie som asi hodinu hrala na veľkom krídle v hlavnej sále Grace Church. Doľahla na mňa typická melanchólia, ale zároveň som ďakovala Bohu za to, že tu môžem byť a prosila ho, aby som bola jeho nástrojom.


Grace Church Albuquerque

Večer ma vyzdvihla Whitney so svojím snúbencom Jasonom s šli sme do Dion's. Spojili sme dva stoly a čakali na ostatných. Postupne prichádzali ďalší, väčšinou chalani, ale prišli aj dve baby z volejbalu. Dion's pizza je fakt strašne dobrá, tak ako všetci hovoria. Aj keď som toho veľa nenahovorila, bol to skvelý čas a som rada, že som bola s nimi a videla, ako to funguje medzi mladými tu v Amerike.

Neskôr sme sa ešte s Aaronom previezli za rieku Rio Grande a cítila som, že si pomaly zvykám.

*

Dnes ráno sme vyrazili do Old Town / Staré mesto. Nevedela som sa dočkať, ako znovu uvidím niečo viac z Albuquerque. A bolo to fakt strašne super! Miesto plné obchodov s tradičnými južanskými suvenírmi, miestne špeciality, galérie. Všetko je tu úplne iné a pozastavila som sa nad každým jedným detailom. Veľmi sa mi páči táto kultúra :).

a takto nejak vyzeralo Old Town/Staré mesto...




chili nikde nechýba

typické indiánske obchody s handmade výrobkami, všetci veľmi ochotne vysvetlia čo odkiaľ pochádza a ako sa to vyrába

staré vintage vecičky, takmer každá z nich sa objavila v niektorej maľbe pani, ktorá vlastní túto galériu



pouliční predavači





*



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára